• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Logo ComBron. Naast het logo staat de tekst: "mkb websites", want Website by ComBron ontwikkelt websites voor het mkb. Wil je een website laten maken? Praat dan eens met ComBron.

Website by ComBron

Website laten maken? ComBron Communicatie Hoek van Holland!

  • Home
  • Communicatie
    • Communicatiebureau Westland
    • Crisisbeheersing en verandering
    • Hoe mensen kiezen
    • Organisatiecultuur in kleuren
    • Web Wednesday
    • Nederlands – Vlaamse woordenlijst
  • Pr
    • Aan de slag met videocontent
      • DaVinci Resolve
      • FiLMiC Pro V6
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Brand-A-Thon
    • Corporate governance
    • Persvoorlichting
      • Online newsroom
      • Persvoorlichter
    • Praktische tips social media
      • Afmetingen afbeeldingen social media
    • Reviews
      • Audio-interface
      • Audiorecorder
      • Koptelefoon
      • Microfoon
    • Handleidingen gereviewde apparatuur en software
  • Web Wednesday
  • Website nodig?
    • Kosten website
    • Voorbeelden (portfolio)
    • Onderhoud website
    • Webhosting
    • Handleiding WordPress
    • Doe-het-zelf SEO
  • Contact
  • Show Search
Hide Search
Website laten maken? » DIY SEO Search Engine Optimization » SEO handleiding: stop je pagina’s niet te diep weg!

SEO handleiding: stop je pagina’s niet te diep weg!

Stop je pagina’s niet te diep weg als je de pagina’s van jouw website hoog in de zoekresultaten wilt laten eindigen.

Goede SEO-tips liggen doorgaans erg voor de hand. Zo ook deze. Maak het je bezoekers (zoekmachines zijn ook bezoekers!) niet te moeilijk. Als je snel gevonden wilt worden, dien je je niet te verstoppen.

Maak het jouw klanten gemakkelijk; stop je pagina’s niet te diep weg!

Wie al langer in het vak zit (maakt niet uit welk vak), weet dat klanten en geïnteresseerden niet bij je komen om aan het werk gezet te worden. Er zijn twee dingen die jouw relaties niet willen:

  1. extra zorgen
  2. extra werk

De reden dat ze aan jou geld willen betalen, is niet omdat ze je aardig vinden. Het is omdat je ergens goed in bent. Niet eens omdat je een geweldig product hebt (zie: Het maximaal gebruik van informatie).

Uw bezoekers willen usability (en Google ook!)

Een vaak gehoorde usabilityregel schrijft voor dat iedere pagina op jouw website in 2 à 3 klikken moet zijn te bereiken. Zoals veel fabeltjes die door de awesomeroepers uitgekraamd worden, is die regel nergens op gebaseerd. Dat betekent echter nog niet dat je je bezoekers niet zo goed mogelijk moet bedienen.

Google gebruikt meerdere manier om jouw website te verkennen:

  1. links vanaf andere websites naar pagina’s op jouw website
  2. Google sitemaps
  3. links op de website naar andere pagina’s op je website

De eerste twee manieren worden heel serieus genomen door webmasters. De derde wordt helaas erg onderschat. No stress! De interne links(tructuur) van jouw website verbeteren is een leuke uitdaging die goed beloond wordt. Tenminste, als niet overdrijft.

Schrijf nooit klik hier, maar maak beschrijvende links

Als je een link maakt, is de verleiding groot om de link af te doen met een klik hier! Dat is niet handig. Help de zoekmachines een handje. Geef ze een hint waar de pagina (waarnaar gelinkt wordt) over gaat. Neem de link op in een zin en neem het belangrijkste zoekwoord van de pagina waarnaar je linkt op in jouw link.

Met de beschrijvende link verbeter je jouw vindbaarheid op twee manieren:

  • De pagina van waar je linkt, wordt belangrijker voor Google als je er een link in opneemt. Als je meer punten scoort, eindigt jouw pagina hoger in de zoekresultaten.
  • De pagina waarnaar je linkt, wint aan belang. Met iedere link naar een van jouw webpagina’s wordt de pagina een beetje belangrijker. Althans, zo “denken” de zoekmachines.

Was het wat? Deel het dan gerust!

  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Reddit (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)

Primaire Sidebar

Afbeelding met tekst: “ Hoger in de zoekresultaten? Doe-het-zelf!” en "SEO: je website hoger in Google."
  • Doe-het-zelf SEO
    • Domeinnaam en url
    • Zoekwoorden in de paginatitel
    • Zoekwoorden in H1, H2, H3…
    • Beter vindbaar door mooie urls
    • Stop pagina’s niet te diep weg
    • Optimaliseer je afbeeldingen
    • Zoekwoorden in tekst
    • Zoekwoorden in ankerlinks
    • Google sitemaps
    • Webpagina’s sneller maken
    • Mobile first!
  • SEO woordenlijst (terminologie)
WordPress gebruiksaanwijzing in het Nederlands voor het inloggen op je website.

Hoe moet ik inloggen op mijn WordPress website?

Handleiding nieuw bericht artikel plaatsen op WordPress website.

Hoe publiceer ik een blog(post) of nieuwsbericht op mijn WordPress-website?

Nederlandse handleiding nieuwe pagina maken WordPress website.

Hoe maak ik een nieuwe pagina op mijn WordPress-website?

Schermafbeelding van zoekresultaten Google. De zoekopdracht was combron + archieven.

Gebruik je Yoast? Dat is verstandig! Vooral als je eens in het kwartaal even orde op zaken stelt. Weg met het woord Archieven in de zoekresultaten!

Wat zijn Google Web Stories? En is het nog slim om te starten met Web Stories?

Wie op wil vallen in de zoekresultaten kan de komende maanden eenvoudig scoren met Web Stories van Google. Google en Yoast maken het je gemakkelijk.

Integreer Web Stories van Google in je website met de plugin voor WordPress en stel direct SEO Yoast in voor Web Stories.

In deel 2 van Aan de slag met Google Web Stories uitleg over het integreren van Google Web Stories in WordPress.

How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail
  • Bloglovin
  • E-mail
  • Facebook
  • Flickr
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telefoon
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • Video
  • YouTube

Website by ComBron

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie uit Hoek van Holland.

  • Home
  • Communicatieadvies
  • Public relations
  • Websites
  • Webshop
  • Contact